onsdag 15. august 2012

Dragen!

Jeg har lest bok igjen!! Eller rettere sagt hørt bok denne gangen. En thriller, som til tider var så spennende at det var godt å bare slå den av innimellom...!!

Boken heter Dragen og er skrevet av Tom Kristiansen. Den kom ut i 2008, så helt ny er den ikke.

Egentlig er ikke thrillere min favoritt, men jeg vil heller kalle det en spenningsbok! Den tar på en finurlig måte oss med inn i korrupsjon av bistandsmidler, politisk maktspill og menneskelige tragedier (begynnelsen av boken hadde en så voldsom skildring, at jeg var kvalm lenge etter...)

 Dragen er så velskrevet og rettet mot dagens samfunn, at man nesten til tider tror at det kan være sant det vi hører.. Hovedtemaet er at Operasjon Dragen har hjulpet tidligere krigsforbrytere fra Sudan til Norge ved å gi dem ny identitet og den korrupsjon som er satt i verk for å klare dette. Selvfølgelig er motsetningene mellom de som vil avsløre det og de som vil holde det hemmelig.

Kan anbefale boken på det varmeste!!!

Ellers? Om jeg ikke syr for tiden?? Jo, gjør faktisk det, men foreløpig mest på småprosjekter. Har jo meldt meg på et marked i november, så må jo begynne å sy opp til det!! Noen småbestillinger er det også, og det liker jeg godt!!!

Kommer tilbake med bilder av dette senere!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar