tirsdag 24. juli 2012

Den hjorten altså.....

Nå har vi hatt besøk av hjorten igjen.... andre gangen bare denne sommeren.... 

 Her kommer han seg ned, i hjørnet av bedet mitt. Tråkker godt oppå blomster og det som ligger i veien...
 Så trasker han litt videre, langs restene etter kaninburet, der jeg har igjen et par jordbærplanter (enn så lenge....)
 Før han hopper ut på plattingen, og drar med seg masser av jord.... Bare se hvor tett inntil husveggen han går. Må være en ganske tam sak, dette....
 Og så inn igjen i bedet for å knaske til seg noen eplekart og knekke litt greiner.... Jada, ikke mye igjen nå, altså!!!!
 Med sol og varmt vær i dag, fikk jeg ryddet opp i bedet. Ble bra til slutt... 
En nabo tipser om at hjorter ikke liker parfymelukt, og at jeg kunne henge opp litt såpestykker for å skremme ham vekk??!!! Andre forslag?? Noen som har hjorteløyve, og vil sitte på vakt en tidlig morgenstund?? Eller kanskje bare lære ham at han ikke har lov til å komme tilbake??

Vel g(h)jort er g(h)gjort, og det må vel bare nevnes at før husene ble bygget her, var det et hjortetråkk over feltet, så det spørs vel om det er hjorten som har første retten til å ta seg til rette her???!!!
Noe hjelp fra katten får vi vel neppe med det første.... den tør ikke komme lengre ut en dette foreløpig!!!!!!!!!!

Nei, nå løper jeg, skal og høre Bruce Springsteen straks!!!!!!!!!!


5 kommentarer:

  1. Hjort er hjort... ;-)
    fin hage hadde du, så kan godt forstå den liker seg der en stille morgen ;-)

    Ingen aning om hva de IKKE liker...

    Nå skal jeg ut å sjekke min hage etter 2 ukers fravær i varmere klima... Herlig med ferie, og super å komme hjem igjen !!

    Håper konserten var topp!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, tenker det er litt å luke vekk hos deg og etter en ferie. Kan ikke forstå at ugress kan vokse så fort!!
      Konserten var topp, det eneste jeg savnet var The River, den ble spilt kvelden før, men selvfølgelig ikke da jeg var der. Yndlingssangen min fra laaaangt tilbake;0) Mannen har enormt med energi, skal ikke klage om jeg hopper og spretter rundt slik når jeg er 62!!!

      Slett
  2. Tak for din søde kommentar på mit blogindlæg om katten som serverede en mus for os. :-)

    Herligt at din nye kat jagter fluer. Kunne ønske at vores "låne-kat" ville nøjes med dette også, men hun fanger både mus og fugle... fluer og sommerfugle gider hun ikke!

    Din nye kat ser i øvrigt rigtig sød ud! :-)

    Sikke en fræk hjort, I har besøg af i haven. Det er hyggeligt med besøg, men ikke hvis de ødelægger for meget. Kan I ikke hegne haven ind?

    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlett