lørdag 21. april 2012

Ny tv-benk! - og en lommebokhistorie

Lenge gikk min bedre halvdel og maste om at vi måtte få oss nytt tv, uten at jeg helt var enig... vi hadde da et! Han prøvde å forklare alt som var skjedd på tv-fronten de siste årene og særlig var det størrelsen og designet han  var opptatt av. Han ville ha et stoooort et... Jeg argumenterte så godt jeg kunne om at vi ikke kunne ha noe større i den lille tv-kroken vår.

For å få slutt på maset sa jeg at det var greit å kjøpe nytt tv om vi også kunne kjøpe ny sofa, salongbord og tv-benk. Sånn, da tenkte jeg at maset var slutt!!! Men nei, han sa seg enig!!! Så da hadde jeg ikke mer å klage over... Mannen løp ut og kjøpte et enooormt tv, og vi fant en flott tv-benk den kan stå på.

Så nå er tv og benk kommet i hus, og snart skal jeg på sofajakt!!! Gleder meg!!!

 Før
Etter (Blir vel vant til størrelsen etter hvert....Men fint ble det!)

Må bare ta med en liten lommebokhistorie på tampen...
I morges stod jeg tidlig opp og hadde planer om å shoppe klær til neste helgs Amsterdamtur. Rett før jeg  skulle gå, fant jeg ikke lommeboken min. Her i huset er ikke dette uvanlig, men den dukker alltid opp et eller annet sted (jepp, har plukket den opp fra fryseren en gang og...). Denne gangen fant jeg den ingen steder. Hadde kjørt min svigerinnes bil dagen før da jeg lånte niesene mine, så de gjennomsøkte bilen 2 ganger uten at de fant noe heller..
Vel, da var det ikke noe annet å gjøre enn å ringe og få sperret kortene, det kunne jo være at den var blitt frastjålet eller mistet da jeg var på butikken dagen før... Som tenkt så gjort. Så gikk det noen timer da, før min svoger ringte og fortalte at han hadde funnet lommeboken. Gjett hvor?? På taket på bilen!!! Da har lommeboken lagt på taket hele veien fra oss i Godvik, til dem på Natland, lagt på taket hele natten, før han kjører bilen fra Natland til Os, og der oppdager den på taket!!!! Utrolig historie, spør du meg;0)

Klem

2 kommentarer:

  1. He he ;) da vi var i Paris og kjøpte pariserloff (var nesten for lang for den lille bilen.) kikket jeg in i et bytikkvindu mens bilen sto på rødt lys og der speilet loffen seg på taket! Løp ut og hentet den.. Ble stilig tv-krok! Tenker både gubben og du ble glad ;)

    SvarSlett
  2. Herlig, Lisbeth! Tenker det var mange som fikk seg en god latter der dere kjørte! Ja, er fornøyd med tv-kroken. Størrelsen på tv blir jeg og sikkert vant med etter hvert...! I dag prøvde vi 3D briller til en filmsnutt! Det var gøy!!

    SvarSlett