søndag 15. april 2012

Mere loppemarked og jammen en visning og!!!

Denne helgen var det mange loppemarkeder rundt om i Bergen og omegn. Jeg så meg ut tre stykker som lå ganske nær som jeg ville ta en titt på. Hovedgrunnen var selvfølgelig å se om jeg fant noen skatter av stoff som jeg kunne sy av.... Minien hadde tenkt seg med, men da hun så hvor innbitt og klar moren var tidlig lørdag morgen, melde hun pass...

Man merker godt på loppemarkeder for tiden at det er inn med retro og gjenbruk... hjelp, så mye folk det var rundt om... Første stoppet mitt var på Haukeland skole, og der var det utrolig med folk... heldigvis oppførte de fleste seg ganske dannet, klarer liksom ikke det når man står og drar i samme tingen.. Her fant jeg ikke så mye, kom ut med et julestoff og noen artige krøllalfa (ikke alfakrøll, har lært meg det nå!!) hodetørkler. De kan enten brukes som de er, eller jeg kan klippe dem opp. Får se hva jeg gjør!

Neste stopp var Slettebakken skole. Der var det langt færre folk, men og mindre skatter. Kan være det hadde noe med at det var en Antikvitetsmesse ikke så langt unna. Den hoppet jeg over, for det var så dyrt å komme inn... I allefall, på Slettebakken fant jeg to lysestaker lik de vi hadde da jeg var liten. For en slikk og ingenting måtte jeg bare kjøpe dem!! Har kulelys liggende på dem nå. Så stilig at! Fant og noen skjorter for omsying.

Siste stoppet var på Minde skole. Her var det også mange folk, men her fant jeg endel. Posesalg er greit, liker ikke så mye all den derre prutingen, har aldri vært god på det, og tror neppe jeg vil bli så mye bedre... Jeg  fant iallefall påskestoffer, julestoff, diverse stoff med barnetrykk og litt til. Så nå gleder jeg meg til å sette sammen litt gøye og fargerike klær...!!!! Når jeg får tid.... 

Loppefunnene

I dag har vi vært på visning. Vi døpte stedet  Den glemte dalen... Det er et hus til salgs der (i en dal innover fra Evanger). Da vi kom fram, viste det seg at huset er en del av en liten bygd som virket helt autentisk 50-talls....!! Veldig spesielt å oppleve!!! Tror ikke det blir noe kjøp der, selv om det var billig og huset var flott... Min far, som og var med, fikk følelse av at her spøker det, min mann sa egentlig ikke så mye.... selv prøvde jeg å live opp gjengen med å snakke om alt man kunne gjøre ut av det... men kan ikke akkurat si at det var så mye tilbakemelding å få.... Eneste som var litt positiv, var minien. Det var på tilbakeveien da vi stoppet ved en flott elv som rant nedover i dalen. Her kunne hun tenke seg å ha hytte, sa hun! Jippi!! 

 Glad jente som fikk plukke litt runde elvesteiner!

Litt utsikt av dalen. Tror den må være flott om sommeren!!!

Nå er vi vel hjemme igjen, og jeg må sy et svart skjørt som minien skal ha med på skolen i morgen. Skolen skal ha 150 års jubileum i år, og hver klasse skal ha sitt innslag, helt årstallet hennes klasse skal representere, vet jeg ikke, men guttene skal ha linjegymnastikk og jentene skal ha sangleker. Blir spennende dette!!
Så mens jeg syr, fortsetter minien med kunstene sine på trampolinen!


Det finnes så mange fine syblogger her på nett, og hos Jippiyes syblokk finner jeg mye inspirasjon! Hun har nettopp fått mye retrostoffer fra en nabo, og har en Giveaway som jeg hiver meg på!! Her er
linken til siden hennes:

jippiyes.blogspot.com  
Ha en god uke, folkens!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar