fredag 16. mars 2012

Enda en bok - eller to- til anbefaling

På jobben var det en kollega som lånte meg boken "Idas dans", som er en fortelling skrevet av en mor med et barn(ung voksen) som fikk leukemi. Eieren av boken fortalte at hos henne hadde tårene trillet mens hun leste, mens en annen kollega som også hadde lest den, ikke hadde reagert slik. Så nå var spørsmålet hvordan jeg ville reagere...

Jeg kan ikke si annet enn at jeg tårene begynte å trille fra side 2.... og på slutten hulket jeg høyt.... snakk om å gjøre dypt inntrykk!!!

Forfatteren skriver ut fra sitt perspektiv, og med en datter på nesten samme alder, er det enkelt for meg å identifisere meg med henne... har jo og gått gjennom omtrent samme prosessen tidligere i mitt liv, så det var mye som kom til overflaten igjen...

Jeg kan på det varmeste anbefale boken. Den har en god flyt, er varm og vakker.

Ser på nettet at det også er kommet en oppfølger som heter "Etter dansen", må se om jeg ikke kan få lånt denne.

I samme gate som "Idas dans" finner man også "Regines dagbok", som er en bok utgitt etter Regines død, men skrevet av henne selv i bloggformat da hun fikk kreftdiagnosen sin. Dette er også en sterk bok som gjør et dypt inntrykk. Her følger man perspektivet til den syke. I tillegg til å skrive godt (hun er 17 år), har hun også mange flotte bilder med i bokens om hun selv har tatt.

Det var min datter på da 17 år som fikk denne til jul, men det er en bok alle garantert kan lese og bli rørt av. Over 100 000 mennesker fulgte bloggen til Regine under sykdomstiden hennes. Snakk om engasjement...

God - og rørt- lesning!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar