tirsdag 27. mars 2012

En ekte -70talls kjole!!!!

Var en tur innom Fretex for en tid tilbake. Der fant jeg et stilig stoff, aldri brukt, fra -70tallet!! Snakk om skatt!!! Har gått og tenkt litt på hva jeg skulle sy av det. Nå måtte jeg bare prøve litt, så da ble det en  kjole  i str. 3 år. Har også lyst til å sy en ordentlig babybukse/dress med glidelås i front. Sånn -70 talls, du vet... Tror det kan bli stilig!!!

Men her er altså kjolen:
 Brukte et enkelt A-kjolemønster. Stoffet har god strech, så jeg har ikke laget noe knappe/glidelåsstolpe.
 Søte blonder over brystet.
 Og se: Jeg har begynt å merke klærne mine!!! Så spesielt første gang jeg festet det på et plagg.. Rene høytidsstemningen!!!!!!!!!!

 Har begynt å bli glad i coverloock-maskinen min, men må bare si at jeg er på eksperimentstadiet enda!! Men gir ganske profft uttrykk da!!!!!!!!!!!
Bare se!!!!







I dag hadde vi årets første grillmiddag i hagen!!!! Snakk om!!!!! Det har vært noen fantastiske dager her vest (selv om vi ikke kan måle oss med barndomsbygden min, Sande i V.), og det måtte vi benytte oss av!!!!!!!!!!! Godt var det, for så snart middagen var spist, og bordet var ryddet, kom havtåken sigende inn og solen forsvant... Ikke så farlig for meg som hadde vært ute nesten hele dagen på jobb, så jeg klager ikke!!! Nå krysses bare fingrene for at vi kan få beholde solen noen dager til :0)


Klem

3 kommentarer:

  1. Kjempeskjønn kjole! :D:D Fantastisk herlig stoff!
    Men si meg, har du kjøpt deg coverpro?? Overlock også eller?
    Du har virkelig tatt helt av!! Hihi :):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi,hi, overlocken ble en coverlock... Satt plutselig m "feil" maskin... Faar bli overlock neste gang...

      Slett
  2. Så fn kjole! Stoffet hadde en helt herlig farge!

    SvarSlett