tirsdag 13. mars 2012

Der var jeg heldig, gitt!!!

I dag tok vi en enkel løsning da det gjalt middagsspising, vi tok den ute!! Greit å gjøre det sånn innimellom, og særlig når mann er på reise, og jentene og jeg styrer heimen aleine!! Vi hadde dessuten noen ærender, og et av de var å kjøpe nye laken til eldstejentas seng. Hun har nemlig fått seg en ny, breiere en, så da må vi ha noe som passer til den!!! (Oh du misunnelse fra den yngste for denne sengen... nå er det bare hun som har liten seng i familien.... men jeg lovet henne at hun skulle få en hun og når hun ble nesten 18... tror ikke det hjalp så mye.. er jo eeeeeevigheter til!!!)

Det var da jeg skulle betale for disse laknene, at lykken inntraff. Jeg så et søtt trykk på en voksduk og spurte hva prisen var for meteren. Siden det bare var en "liten" rest på 2 meter, hadde de satt den ned til 20 kr meteren!!! Så gjett hvem som kjøpte alt??? Nå blir det litt nye malingsforkler til noen småjenter jeg kjenner, og helt sikkert litt annet også;0) Rart at man blir glad for noe sånt?? Ja, er vel det.... Men, men....

 Her ser du voksduken. Sommerlig og fin!!

Har også fått innviet hobbyrommet som systue. Er ikke overbegeistret enda, litt innkjøring må vel til.. Men det som var veldig koselig, var at mens jeg satt og sydde en tidlig kveldsstund, så kom minien inn og satt ved siden av meg og laget burdagskort. Kvalitetstid og lykke;0)

Her er en tunika jeg sydde til mini-gullet mitt.

 Hun ville ha en lomme på den, så da fikk hun det!!!
 Mønsteret er det samme som jeg brukte på en hjertetunika tidligere, men med litt justeringer. Sydde bla a en rand rundt halsen og trædde strikk gjennom. Den sitter veldig fint på! Kanskje jeg får tatt et bilde av det seinere!!
En til som kanskje ikke var helt fornøyd med flyttingen min ut i hobbyrommet, var mannen i huset, som bruker dette rommet til hjemmekontor innimellom. Til de som har sydd med slikt stoff selv, så vet dere at det blir veldig "støvete" rundt om, og når jeg i tillegg ikke hadde ryddet vekk etter meg fordi jeg ikke var ferdig enda, så var det en som ble sur.... Men det får han bare tåle!!! Har klippet til stoff til to deilige knebukser til to småjenter av stoffet som ble igjen. Hi,hi, det blir litt mer støv der før jeg gidder å sveipe over med tørkekluten;0)

I morgen skal jeg ha Perfect Home party her!! Har allerede tenkt meg ut noe jeg vil kjøpe, men er sikker på at jeg havner opp med litt til... Vi får se!!!


See you!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar