mandag 6. februar 2012

Kanskje en sær hobby....

... men her i huset samler vi på fingerbøler.... disse er "pent" samlet i tre gamle settekasser på den ene kjøkkenveggen vår. Det som er litt morsomt, er at ingen ser denne veggen før de kommer helt inn i rommet, Men da skal jeg si at de stopper opp og glor!!!!

Ungenes middagsgjester må alltid telle... en-to-tre.... 389! Jepp, er kommet opp i det tallet nå....

Hvor fingerbølene kommer fra?? Primært fra reisene våre. Jeg skrev jo da jeg startet bloggen at jeg kanskje skulle skrive litt om turer. Det kommer helt sikkert til å komme noen tips til reiser som er greie å gjøre når man har barn med seg.  Min mann har i tillegg en jobb som bringer ham rundt i store deler av verden, så da kjøper han med seg hjem fingerbøler også. Egentlig er det vel kanskje blitt ham som er den ivrigste av oss etterhvert!!

Hvor den dyreste er kjøpt?? Moskva!
Billigste? Bali!


Her ser du veggen! Fortsatt litt plass, da!!


Hvis du ser godt etter her, ser du kanskje noen fra Kardemommeby som du kjenner?? Lurer på hvor vi var da vi kjøpte dem.... Hi,hi, men kanskje du ser noen andre kjente steder i Norge og ??


Her har vi beveget oss litt lengre ut i verden. Den gule er en taxifingerbøl fra New York!! Ellers finner du kanskje noen andre verdensdeler og??


Da det kanskje vil se ekstra voldsomt ut på veggen om vi skal henge opp enda en settekasse, spurte jeg min mann om hva vi skulle gjøre når disse tre ble full. - Ikke noe problem, svarte han, - da er vi dau!!
Ai, da... Men når sant skal sies, så går jo ofte turer tilbake til de samme stedene etter hvert som man finner seg favoritter rundt om i verden. Og DA kjøper vi jo ikke med oss flere fingerbøler hjem. Så kanskje han har rett, den mannen min??

2 kommentarer:

  1. Hei Anne:) kos å høre fra deg:) så flink du er til å sy!! og så koselig blogg! Hadde tenkt å sy litt selv i dag; pute av utslitt strikkejakke og foreheng foran skittentøy.. får se hvor langt eg kommer med den andre "to do" listen først.. skulle hatt klubb snart! :)

    SvarSlett
  2. Takk du!! Så kos å sy, tiden bare løper fra!! Begynte først for et år siden etter at Maren og jeg tok et kurs siden hun hadde arvet en symaskin etter farmoren. Men meg som ble hektet da!!!
    Ja, klubb hadde vært noe! Lenge siden sist.. Får kanskje purre på miss sophie litt;0)

    SvarSlett