fredag 17. februar 2012

En gammel skjorte får nytt liv

Har en stund tenkt at jeg skulle prøve å sy en sommerkjole av en av min manns avlagte skjorter. Super kvalitet i stoffet (Eton), men kraveslitasje får visst alle skjorter før eller siden.... Så da var det bare å sette i gang og klippe!! Modellen hadde jeg funnet i boken "Sikksakk".

Her ser du det ferdige resultatet!

Måtte skjøte på linningen, men det er ikke så fremtredende. Man kan eventulet sy på en knapp eller lignende til pynt om man ønsker å skjule den..

Strøk på et merke for å pynte opp kjolen litt!

Kjolen vil vel passe til en 4-5 åring.

Bak finner du den orginale knappestolpen. Enkelt og greit da!!

Så får jeg se om jeg finner en som vil ha kjolen;0)

God helg!!!

2 kommentarer:

  1. Kjempefine kjoler:) Kul re-design! Jeg har fått sydd forheng foran skittentøyet, vaskemaskin og tørketrommel. Fornøyd med det;) komme sikkert på bloggen min en dag. Klem Lisbeth

    SvarSlett
  2. Gleder meg til besoek hos deg!! Saa mange fine/ koselige bilder du legger ut!! klem tilbake!

    SvarSlett